Logo yachtinglog.com

Antarctica: The Penguin Kingdom

Ada Peters | Editor | E-mail

Video: Antarctica: The Penguin Kingdom

Video: Go Inside an Antarctic 'City' of 400,000 King Penguins — Ep. 4 | Wildlife: Resurrection Island 2024, April
Anonim

Flexibiliteit is de sleutel als u naar het einde van de wereld wilt reizen. De data blijven veranderen omdat ze afhankelijk zijn van het weer en de ijscondities, ook van ons tot 27 december werd afgerond. Ik vertrok vanuit Toronto in Canada, mijn gateway-stad. We verzamelden ons in Beunos Aires, waar we twee nachten lang elkaar leerden kennen en ook een beetje over waar we ons voor hadden aangemeld. Op 30 december gingen we aan boord van ons schip vanuit Ushuaia, de meest zuidelijke stad van de wereld, en zetten koers met de vlag van Students On Ice zwaaien in de wind. Het gaan was geweldig tot we Drake Passage net buiten het Beaglekanaal bereikten, dit is wanneer de effecten van het zijn op een schip ons echt raken. Met acht meter hoge golven konden we niet eens gaan liggen, laat staan gaan staan en lopen!

Antarctica (door Andrew Mandemaker)

We zijn in het holst van de nacht de Antarctische cirkel overgestoken en dus misten de meesten van ons de hobbel die ermee gepaard gaat. Het is gebruikelijk dat de kapitein van het schip het vaartuig voorzichtig tegen een ijsberg duwt, resulterend in een hobbel, dit is om passagiers te laten weten dat ze de cirkel oversteken. De volgende ochtend werden we wakker om te zien hoe Antarctica zich voor ons uitspreidde. De eerste stop was Elephanta Island. Het was een mistige dag en het was onze eerste waarneming van het land na echt lang. Maar we zijn niet van boord gegaan, in plaats daarvan hebben we rond het eiland gevaren en de ijsbergen in onze zodiacs of opblaasbare boten. Het was ook onze kans om de pinguïns van dichtbij te bekijken, ze zwommen langs de kant in enorme groepen. De volgende dag zagen we enorme ijsbergen in tabelvorm in alle richtingen op de Weddellzee! Toen verschenen er bultruggen. De volgende twee uur hadden we de show van je leven, toen een bepaalde walvis besloot door te breken, dat is een sprong uit het water, telkens weer vlak naast ons. De dag eindigde met onze eerste landing, dit was bij Heroina-eiland. Het eiland staat bekend om zijn grote kolonie Adéliepinguïns.

Naar verluidt zijn er meer dan 10.000.000 van deze vogels op het eiland, ze stroomden naar ons toe en puilden naar onze laarzen die overal tot gelach leidden. In deze zeer magische plaats hadden we onze eerste close-up van zeehonden. Ik kan instaan voor het feit dat ze gemakkelijk verliefd kunnen worden. Nadat we de nacht op het schip hadden doorgebracht, landden we de volgende ochtend vroeg op Deception Island. Dit verlaten walvisstation is in tegenstelling tot het eiland Heroina, het enige wat we zagen waren zo'n 10 pinguïns (hoewel van een ander ras). Het werd mijn favoriete locatie op het schiereiland vanwege de stilte. Er is hier een actieve geiser, dus toen we een stuk land vlak naast de oceaan groeven vulde het zich met stomende heet water. We kwamen in onze zwemkleding en hadden een duik in het midden van de Antarctica. Na een broodnodig ontbijt aan boord hebben we gevaren naar Telephone Bay, een slapende vulkaan - het is voor het laatst uitgebarsten in 1969. Het was de enige andere plaats na het eiland Heroina en Deception waar we niet op sneeuw hoefden te lopen. Als men ervaring mist, is wandelen op sneeuw moeilijk, er is altijd een risico op struikelen.

Maar we werden bijna omvergeworpen door de hoge windsnelheden die we tegenkwamen tijdens het wandelen naar de top van de vulkaan. Niemand van ons had verwacht dat we ons eigen gewicht niet zouden kunnen houden, ook niet met onze schoudertassen die ons verder belasten. We wandelden in ons eigen tempo, stopten om foto's te klikken en soms om gewoon rond te kijken en alles op te nemen. We hadden nu drie dagen op Antarctica voltooid en de vierde dag verwelkomde ons.

Foto door Flickr upload bot

De eerste stop op dag 4 was Danco Island waar we naar de top van een compacte sneeuwberg klommen. Het was de moeilijkste klim voor mij tijdens de hele expeditie. Met een heel steile helling en pinguin snelwegen vlak naast ons, kostte het me bijna een uur om de top te bereiken (de pinguïn reikte voor me). Eenmaal daar leek elke val onderweg de moeite waard. We hebben ook een gletsjer beklommen Neko Harbor op dezelfde dag was het eng omdat gletsjers om ons heen braken en vielen met een luide crash. We hadden een ijs-kernboor sessie die wordt gebruikt om de leeftijd van het ijs te achterhalen. Port Lockroy ligt op het eiland Goudier op het Antarctische schiereiland en was de laatste plaats die we bezochten voordat het een dag werd genoemd. Dit gebouw is van historisch belang en is omgebouwd tot een postkantoor. Net als alle andere bezoekers hebben we hieruit ansichtkaarten naar onze families gestuurd, die uiteindelijk later bereikten dan wij. Bij de ingang zaten pinguïns en zeehonden gewoon te dutten of te klapperen. Na zoveel dagen waren de ijsbergen en de Antarctische natuur vertrouwd en geruststellend geworden. Onze expeditie eindigde hier niet, de volgende dag zeilden we de Lemaire Channel naar Pleneau Island voor een zodiac cruise tussen de ijsbergen, maakten we een landing om olifanten, zeehonden en pinguïn te zien op een Gentoo pinguïn rookery.

Pinguïns op het eiland Pleneau (door Photo by PaoMic)

We bezochten toen de Oekraïne Research stations - Vernadsky en Wordie hut - op het eiland Galindez. Vernadsky is de meest zuidelijke bar ter wereld en de hut van Wordie, na een lange wandeling bereikt, heeft zeehonden die graag poseren voor foto's. Op de laatste dag in Antarctica bezochten we Wauverman-eilanden. Het heeft een beetje een traditie eraan verbonden. Ons werd verteld over een drie jaar durende voortdurende experiment uitgevoerd door SOI op een mini-ijskap hier (die we beklommen), het was de laatste landing van onze expeditie naar Antarctica.

Penguins at Wauverman Islands (door Martha de Jong-Lantink)

Het was een hartverscheurend moment toen we afscheid namen van elkaar en poseerden voor groepsfoto's. En toen stonden we stil en namen alles in een laatste keer. Ik zal me altijd de aanblik herinneren van ijsbergen zoals gezien vanuit de ramen van ons schip. Ze zweefden langs zo gracieus in hun stilte. Ze dienden ook als geweldige achtergronden voor het passeren van walvissen en de prachtige albatros. Onze reis werd nog perfecter gemaakt met het geweldige eten dat we op het schip kregen. We hadden meer dan een gazillion eieren en aardappelen klaargemaakt volgens onze Spaanse chef-kok Alvarro! Buffet in de ochtenden, een driegangenmaaltijd op andere tijden - van soep tot nagerecht. Het beste was dat hij altijd een beetje extra gaf van iets dat je echt was

vond.

Penguins (door Fotopedia)

Over de auteur

Kirat Sodhi houdt van reizen, lezen en is een theaterliefhebber. U kunt contact met haar opnemen op twitter @KiratSodhi.