Logo yachtinglog.com

Gemakkelijke dagwandelingen in Shimla

Ada Peters | Editor | E-mail

Video: Gemakkelijke dagwandelingen in Shimla

Video: 3-Day Getaway To The Queen Of Hills-Shimla | I Love My India Ep - 48 | Agoda | Curly Tales 2024, April
Anonim

De beste manier om Shimla te leren kennen is door op een aantal van de rustigere wegen te lopen, die u uitleggen waarom de stad zoveel harten heeft veroverd. Er zijn betoverende deodar en eikenbossen, helder weer, nieuwe vergezichten na elke bocht …. In de zomer zijn de koele wind een welkome afademing. De herfst is prachtig en de bladeren veranderen van kleur. In de moesson is de stad het stilst, toeristen zijn er weinig en regen en mist zorgen voor een romantische sfeer.

Uitzicht vanaf de Jakhu Hanuman-tempel (Foto met dank aan psubhashish)

De Sanjauli-Jakhoo Hill-Ridge wandeling heeft veel stilte, vogelgeluid en gevlekt zonlicht, met een aantal uitzichten op de Himalaya. Van Sanjauli Chowk, neem de weg omhoog naar Jakhoo Hill. Waar de weg zich voortplant, neem het pad dat naar links gaat, genaamd de Upper Forest Road. Na ongeveer 1 km neemt u bij de splitsing de weg naar rechts. Het leidt naar een plek genaamd Vijf banken. Hier vertakken drie wegen. Men gaat naar de Jakhoo-tempel (klimt naar rechts), de een gaat rechtdoor en de derde gaat naar Rich Mount (daalt naar rechts). Neem de laatste voordat je afdaalt naar The Ridge.

Ridge-St Bede's wandeling heeft u op weg naar het zuidoosten naar Chhota Shimla. De weg gaat voorbij Oak Over, de residentie van de hoofdminister. Ga links, naar Raj Bhavan (voorheen Barnes Court), de residentie van de gouverneur. Het was hier dat de Shimla-overeenkomst uit 1972 werd ondertekend tussen India en Pakistan. Bij de ingang van Raj Bhavan neemt u de weg links (oost) naar Nav Bahar. Dit staat bekend als Liefhebbers baan. Het is een rustige weg die door eiken en coniferen, vroeger, slingert Churail Baori (de lente van de heksen) naar het kruispunt boven St Bede's College. Je kunt het terug naar Shimla brengen.

Natuurwandeling in Shimla (Foto met dank aan Amitava Ray)

De Vidhan Sabha-Annandale wandeling begint vanaf de Vidhan Sabha, langs het Electricity Board Office en een betonnen regenopvang, en draait rechtsaf om af te dalen naar de Annandale Meadow (een golfbaan nu). Een pad gaat rechtdoor voordat je naar links afdaalt The Glen. Stilte en cederhout, en een beek bij The Glen (die misschien water heeft). Af en toe rijden bussen op deze weg, van en naar Annandale, zodat u weer kunt opstappen.